Príhovor riaditeľky školy

Vďaka Vám, učitelia...  

Sú dni a chvíle v živote človeka, kedy sa na chvíľu zastaví a nostalgicky spomína, rekapituluje kus cesty, ktorá ubehla v radostných i všedných dňoch jeho života.

Pre našu školu je takýmto okamihom práve deň, kedy sa pred 40 - timi rokmi zapísala do siete základných škôl a privítala svojich prvých žiakov. Bolo to 1. 9. 1964.   

Píše sa rok 2004 a naša alma mater oslavuje narodeniny. Dnes máme možnosť otvoriť knihu života tejto školy, listovať v nej, hľadať a objavovať všetko to dobré, čo sa za tie roky urobilo, pospomínať na tých, ktorí tu boli a zanechali tu svoj rukopis, vzdať úctu tým, ktorým čas už sfarbil vlasy na bielo a na ich tvárach statočná práca a život vyryli hlboké ornamenty. Nuž spomínajme, je na to tá správna chvíľa...

Pred 40- timi rokmi mala naša škola presne toľko žiakov, ako má dnes. Budovy sú  kapacitne postavené pre 500 detí, ale od prvých dní otvorenia školy sem chodilo viac žiakov. Pamätám si roky, kedy sme museli chodiť do školy na tri zmeny, nakoľko otvorili sídlisko Zátvor a škola nepostačovala na taký veľký prísun malých detí. Po pristavaní dočasnej budovy Impaka sa situácia o niečo zlepšila, ale striedavé vyučovanie sme mali až do roku 2002.

Je radostné konštatovať, že škola má aj v dnešných časoch dostatok žiakov, že široké okolie oceňuje prácu tunajších učiteľov a rodičia nám s dôverou zverujú svoje ratolesti, aby sme ich pripravili do života, aby sme ich viedli, formovali, vychovávali, ale hlavne učili.

Žiakom sa spoločne snažíme odovzdať množstvo vedomostí primerané ich schopnostiam a danostiam, pristupovae k nim individuálne a pripravie ich adekvátne k zvolenému štúdiu na stredných školách. Vedieme žiakov k zodpovednosti za vlastné konanie, posilňujeme vzájomnú dôveru, priateľskosť a uvedomelú disciplínu. Veľký dôraz kladieme na nadstavbu vyučovacieho procesu  zapájaním žiakov do súťaží, olympiád a pretekov v oblastiach, v ktorých majú predpoklady uspieť a rozvinúť svoj talent a šikovnosť.

V súčasnosti vyučujeme na škole anglický a nemecký jazyk už od 1. ročníka, francúzsky a taliansky jazyk ako nepovinný predmet na druhom stupni. Žiaci majú možnosť rozvíjať svoje záľuby a nadanie v nepovinných predmetoch a krúžkoch. Pozývame priamo do školy umelcov a súbory so zábavnými, výchovnými a vzdelávacími programami. Uskutočňujeme plavecké výcviky, školy v prírode, lyžiarske výcviky,  organizujeme spoločenské a kultúrne vystúpenia našich žiakov, zapájame sa do celoslovenských i miestnych projektov, organizujeme zbery druhotných surovín.

Naša škola je živý organizmus, pracuje, hýbe sa, dýcha, raduje sa i smúti, derie sa vpred, bojuje o svoje miesto v spoločnosti. Je večne mladá, žije džavotom a smiechom detí, neustále sa v nej niečo deje, nové sa rodí a staré zasa zaniká. Len deti zostávajú stále tie isté. Škola je mladá svojím duchom, svojimi žiakmi, myslením, prácou.

Milé kolegyne, kolegovia, pri príležitosti 40. výročia našej školy želám Vám veľa elánu pri výchove svedomitých, múdrych a podnikavých osobností. Každý lovek túži byťužitočný, niečo v živote dokázať, nájsť si miestečko pre podpis na tomto svete, ktoré by po ňom zostalo. A takýmto miestom pre nás všetkých je NAŠA ŠKOLA na Námestí SUT v Trnave, dnes štyridsaťročná oslávenkyňa.                                                                                                             

                                                                                                                                                                                           Mgr. Žofia Halásová, riaditeľka ZŠ



Súčasný pedagogický zbor základnej školy


Učiteľ, ktorý má rád svoj učebný predmet a sám si ho neustále spracúva a rozširuje, ktorý svoju náuku považuje za tak krásnu a pre život potrebnú, že poctivo a túžobne chce z nej pre žiakov vybrať to najcennejšie a ideovo najvyššie, je dobrý a dokonalý pedagóg…

                                                                                                                                                                                                          Karel Čapek